Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Wiadomości

Blisko 40% Polaków za rzadko wymienia okulary korekcyjne – barierą są koszty

KK przez KK
6 listopada 2024
w Wiadomości, Zdrowie
0
Blisko 40 Polaków za

Aż 65% Polaków nosi okulary korekcyjne, z czego 34% używa ich na co dzień, a 31% wyłącznie w specyficznych sytuacjach np. podczas czytania.

Najlepszym wzrokiem mogą pochwalić się osoby w wieku 35-44 lata – tylko 29% z nich nosi okulary na stałe, a 17% sporadycznie. Co ciekawe, w pozostałych grupach wiekowych (18+) nie ma znaczących różnic w odsetku osób noszących okulary na stałe, jest on jednak wyraźnie wyższy wśród kobiet niż mężczyzn. Z kolei najwięcej osób sięgających po okulary okazjonalnie znajduje się w grupie 55+ i jest to aż 46%. Tak wynika Z najnowszego badania Eyerim.

Młode osoby coraz częściej zmagają się z wadami wzroku, co wyraźnie pokazuje badanie Eyerim. Jest to efekt przede wszystkim długotrwałego korzystania m.in. ze smartfonów czy komputerów.Wielogodzinne wpatrywanie się w ekrany powoduje tzw. cyfrowe zmęczenie wzroku, prowadzące do rozwoju krótkowzroczności. Brak regularnych przerw w pracy przy komputerze i niewłaściwe oświetlenie dodatkowo pogłębiają ten problem. Nie bez znaczenia jest również brak odpowiedniej profilaktyki, jak regularne badania wzroku i odpowiednia częstotliwość wymiary okularów – tłumaczy starszy optyk w Eyerim Filip Stetka.

 

  • Stare okulary to nowe problemy

Blisko 40% badanych przyznało, że wymienia okulary co 4 lata lub rzadziej. Najczęściej są to osoby w wieku 25-34 lata (45%), z podstawowym lub zawodowym wykształceniem (47%), a także z gospodarstw domowych o dochodach do 4 tys. zł netto miesięcznie (52%). Co ciekawe nie widać istotnych statystycznie różnic w częstotliwości wymiany okularów korekcyjnych wśród osób noszących je na stałe i okazjonalnie. Tymczasem specjaliści zalecają, by wymieniać je maksymalnie co 3 lata.

Regularna wymiana okularów jest niezwykle istotna, ponieważ wada wzroku z czasem się zmienia, a niedopasowane szkła mogą prowadzić do zmęczenia oczu, bólu głowy i karku, a także pogorszenia widzenia. Z drugiej strony – materiały, z których wykonane są okulary ulegają zużyciu. Szkła z czasem tracą swoje właściwości, zarysowują się, a powłoki antyrefleksyjne przestają działać, co znacząco obniża komfort widzenia. Oprawki natomiast mogą się deformować, co wpływa na stabilność okularów. Aby mieć pewność, że nasz wzrok jest odpowiednio chroniony, a komfort noszenia jest na najwyższym poziomie powinniśmy inwestować w nowe okulary co 2-3 lata – tłumaczy optyk Filip Stetka.

Osoby dorosłe w wieku do 24 lat najczęściej ze wszystkich badanych wymieniają okulary – co roku lub raz na dwa lata nową parę nabywa 56% z nich. Z jednej strony może to być spowodowane większą świadomością prozdrowotną w tym aspekcie, a z drugiej – modą. Obecnie, szczególnie wśród młodszych roczników okulary korekcyjne nie są już bowiem wstydliwym akcesorium, ale elementem stroju, dopełnieniem kreacji i możliwością wyrażenia swojego indywidualnego stylu.

  • Polacy: okulary są za drogie

24% badanych wskazało, że zazwyczaj na okulary korekcyjne (oprawki i szkła) wydaje 300-500 zł. Taki sam odsetek płaci za nie ponad 900 zł – odpowiedź tę częściej wskazywali ankietowani w wieku 18-24 lata (29%) i 45-54 lata (31%), a także z małych miast (34%). Wyniki pokazują również, że osoby noszące okulary na stałe płacą za nie zdecydowanie więcej niż noszący je tylko w określonych sytuacjach. Stąd aż 57% Polaków uważa wysoką cenę za największą przeszkodę przy kupowaniu okularów korekcyjnych. Aspekt ten jest szczególnie problematyczny dla osób w wieku 45-54 lata (63%), z miast powyżej 500 tys. mieszkańców (67%) oraz z gospodarstw domowych o miesięcznym dochodzie poniżej 4 tys. zł netto (69%).

Z naszego badania wynika, że większość Polaków (64%) najczęściej kupuje okulary korekcyjne w lokalnych salonach optycznych, nienależących do dużych sieci. Nie dziwi mnie zatem fakt, że płacą za nie dużo w relacji do swoich dochodów i jest to w ich odczuciu problematyczne. Z doświadczenia wiem, że tego rodzaju placówki mają wyższe ceny hurtowe przy zakupie oprawek i szkieł, a samo utrzymanie takich miejsc – przy niewielkim ruchu –  jest drogie. Te aspekty przekładają się na wysokie ceny detaliczne. Koszty operacyjne Eyerim, w związku z tym, że działamy głównie online, a sprzedaż prowadzimy na 13 europejskich rynkach, wyglądają zupełnie inaczej.

Dzięki temu możemy zaproponować naszym klientom wyraźnie niższe ceny. Co więcej, z myślą o konsumentach poszukujących wysokiej jakości oraz nowoczesnego designu w przystępnej cenie stworzyliśmy okulary marek własnych – OiO i Kohe – mówi współzałożyciel i co-CEO w Eyerim Martin Zahuranec.

 

Pewną pomocą może tu być dofinansowanie z NFZ, które w przypadku osób dorosłych z wadą wzroku do ±6.00 dioptrii wynosi w 2024 r. do 35 zł na parę szkieł. Osoby z większymi wadami wzroku oraz poniżej 18 r.ż.[1] mogą liczyć na większe kwoty. Istnieje również możliwość ubiegania się o refundację okularów u pracodawcy. Jednak nie przysługuje ona wszystkim pracownikom, a kwota refundacji jest ustalana przez pracodawcę.

  • Badanie: największe przeszkody przy zakupie okularów

Na drugim miejscu wśród najbardziej problematycznych aspektów związanych z zakupem okularów korekcyjnych badani wskazywali trudności z doborem odpowiednich oprawek (31%).

Opinie naszych klientów pokazują, że to szczególnie obawa przed niewłaściwym doborem oprawek powstrzymywała ich przed zakupem okularów korekcyjnych online. Jednak wprowadzenie wirtualnej przymierzalni oraz w przypadku pierwszego zakupu – zwrot całkowitego kosztu okularów, wraz z kosztem szkieł typu „eyerim vision”, spowodowało, że poczuli się bezpieczniej i chętniej zaczęli je zamawiać.

Doskonale obrazują to nasze dane – w ubiegłym roku 70% Polaków było zadowolonych ze swojego zakupu i nie zwróciło zamówienia. Co więcej – obecnie już niemal 40% naszej sprzedaży w Polsce to okulary korekcyjne, a dopiero zaczynamy rozgaszczać się na tym rynku – tłumaczy współzałożycielka i co-CEO w Eyerim Yassaman Omidbakhsh.

 

Na kolejnych miejscach wskazali: długi czas oczekiwania na wizytę u okulisty (22%), brak pewności do co jakości okularów (19%), brak transparentności cenowej (17%), a także opłatę za badanie wzroku (16%). Obecnie niemal każdy stacjonarny salon optyczny oferuje bezpłatne badanie wzroku, a więc nie trzeba czekać na wizytę u okulisty. Niestety często badanie jest bezpłatne tylko, jeśli kupi się okulary w salonie danej marki, a czasami tylko przy zakupach stacjonarnych. W Eyerim każde badanie wzroku jest bezpłatne – nawet jeśli klient nie kupi u nas okularów, ponieważ wierzymy, że każda osoba potrzebująca okularów korekcyjnych powinna być w stanie kupić je w prosty sposób i bez konieczności ponoszenia nieuzasadnionych kosztów. W pierwszym kwartale 2025 r. otwieramy w centrum Warszawy swój pierwszy showroom w Polsce. Zakładamy, że podobnie, jak w naszych punktach w Bratysławie i Pradze – kalendarz wizyt będzie zabookowany na kolejne 3 miesiące – podsumowuje współzałożyciel i co-CEO w Eyerim Martin Zahuranec.

  • Badanie dla Eyerim zostało zrealizowane przez Maison&Partners we wrześniu 2024 r. metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu badawczym Ariadna na grupie 1040 Polaków, reprezentatywnej dla populacji Polaków w wieku powyżej 18 lat pod względem płci, wieku i miejsca zamieszkania.
  • Eyerim – założony w 2015 r. w Słowacji przez m.in. Yassaman Omidbakhsh i Martina Zahuraneca Eyerim jest obecnie najszybciej rozwijającą się firmą w branży optycznej w Europie Środkowo-Wschodniej. Działa na 8 rynkach regionu CEE: w Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech, a także 4 nordyckich: Danii, Finlandii, Holandii oraz Szwecji. Ambicją spółki jest zmiana funkcjonowania branży optycznej, poprzez wprowadzenie do niej transparentności i nowych technologii. Jej misją jest umożliwienie konsumentom dokonywania zakupu okularów online w intuicyjny i przyjemny sposób, bez ponoszenia przez nich zbędnych kosztów. W swojej ofercie Eyerim posiada okulary korekcyjne, przeciwsłoneczne i soczewki kontaktowe. Oferuje produkty ponad 100 znanych marek oraz marek własnych – OiO by eyerim i Kohe by eyerim.  Więcej informacji: https://eyerim.pl/

[1] Źródło: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190001267/O/D20191267.pdf

Poprzez: hagen.pl
Tagi: promozdrowie
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Intymna podróż na granicy światła i cienia – „Cień”

Następny wpis

Nie mieli dokładnego rysopisu, ale wiedzieli, że nie przerwą poszukiwań, póki go nie znajdą…

Następny wpis
Nie mieli dokładnego rysopisu

Nie mieli dokładnego rysopisu, ale wiedzieli, że nie przerwą poszukiwań, póki go nie znajdą…

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Wybaczyć żeby odzyskać siebie

Wybaczyć, żeby odzyskać siebie – metoda Tippinga – radykalne wybaczanie w praktyce

30 maja 2025
Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

2 czerwca 2023
Startuje Hubi Cup 2025

Startuje Hubi Cup 2025 – Wrocław gości czołówkę polskich tenisistów do lat 12

30 maja 2025
Dzień rodzicielstwa (Zdjęcie w tle na Facebooka) - Dzień rodzicielstwa tło wydarzenia

Dzień Rodzicielstwa Zastępczego – to nie tylko święto

30 maja 2025
Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

1
Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa
Kultura

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera
Inne

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy
Sport

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław
Biznes

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025
Kolejny weekend z Wrocławskimi
Komunikacja i Rozkład Jazdy

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

5 czerwca 2025
Czas na futbolowe emocje
Sport

Czas na futbolowe emocje – Panthers Wrocław podejmą Prague Lions Stadionie Olimpijskim

5 czerwca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT