Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przyznała dotację wrocławskiemu fintechowi PayEye, który pierwszy na świecie opracował pełny ekosystem płatniczy, oparty o biometrię tęczówki oka. Blisko 500 tys. zł w ramach dotacji „Go to Brand” przeznaczone zostanie na promocję polskiej marki na rynkach zagranicznych.
O tej innowacyjnej technologii płatności informowaliśmy w naszym portalu. PayEye to fintech z Wrocławia, o globalnym potencjalne, który płatność okiem już realizuje pilotażowo we Wrocławiu, ale w kolejnych etapach projekt dostępny będzie w Polsce, Europie i na świecie. Te plany idealnie wpisały się w cel konkursu „Go to brand”, który finansuje promocję marek produktowych na rynkach zagranicznych.
Wybraliśmy tęczówkę oka, bo wszelkie badania wskazują, że tęczówka ze względu na swoją niepowtarzalność jest najbezpieczniejszą biometryczną metodą identyfikacji użytkownika. Jesteśmy pierwsi na świecie, bo w finansach, a dokładniej w płatnościach biometrii oka nikt nie wykorzystywał.
Mamy poczucie, że możemy stać się polską marką eksportową, która będzie rozpoznawalna na świecie. Dysponujemy autorskim rozwiązaniem, które łączy osiągnięcia nauki z najnowocześniejszą technologią, a więc mamy się czym chwalić – mówi prezes PayEye Krystian Kulczycki.
Konkursu „Go to brand”, organizowany przez PARP, adresowany jest do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Fundusze przeznaczone są na sfinansowanie udziału w targach, wystawach, misjach gospodarczych oraz innych dodatkowych działaniach promocyjnych. PayEye chce zaznaczyć swoją obecność na najciekawszych przedsięwzięciach w Europie, Stanach Zjednoczonych, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Singapurze. Wybór rynków nie jest przypadkowy i został podyktowany znacznym zapotrzebowaniem w tych krajach na usługi związane z nowoczesnymi metodami płatności bezgotówkowej.
Poddziałanie „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”, realizowane jest w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój – największego w Unii Europejskiej programu na rzecz rozwoju badań i tworzenia innowacji. Wartość projektu PayEye opiewa na ponad 460 tys. zł, w tym blisko 395 tys. zł to dofinansowanie unijne.
PayEye to fintech z Wrocławia, który opracował pierwszy na świecie komercyjny, pełny ekosystem płatniczy, oparty na biometrii tęczówki oka. Pierwsza faza projektu pilotażowo jest realizowana we Wrocławiu oraz okolicznych miejscowościach i dostępny jest w blisko 100 miejscach, a liczba miejsc, w których można dokonywać płatności okiem stale rośnie. W kolejnych etapach projekt dostępny będzie w Polsce, Europie i na świecie.