Kierowcy podróżujący w północnej części Wrocławia muszą przygotować się na utrudnienia. W nocy z 10/11 kwietnia zostaną wdrożone zmiany w organizacji ruchu na odcinku od zjazdu z mostów na Widawie aż do remontowanego wiaduktu w ul.Kowalskiej. Buspas zostanie oddany w drugiej połowie roku. Co ważne, nie zabierze żadnego z pasów jezdni głównej.

W nadchodzący weekend rozpocznie się budowa buspasa wzdłuż ul. B. Krzywoustego przy CH Korona. Ta zmiana ma spowodować, że autobusy szybciej przemieszczą się z Psiego Pola w kierunku Placu Grunwaldzkiego.

– Buspas na ul. B. Krzywoustego zostanie poprowadzony od zjazdu z estakady w rejonie mostu na rzece Widawie do skrzyżowania na wysokości istniejącego wyjazdu z parkingu CH Korona, tj. na odcinku o długości około 1240 metrów – tłumaczą wrocławscy urzędnicy.

Zgodnie z założeniami buspas ma obsłużyć 14 linii autobusowych (118, 121, 128, 130, 131, 141, 151, 904, 911, 914, 921, 924 oraz N i D) kursujących z Psiego Pola w stronę centrum. To oznacza, że mogą po nim poruszać się nawet 42 autobusy na godzinę.

Tym razem buspas nie zabierze pasa dla kierowców samochodów

Przedstawiciele magistratu podkreślają, że buspas nie zabierze żadnego z pasów jezdni. Na ul. B. Krzywoustego zostaną poszerzone dwa fragmenty jezdni, dzięki czemu powstanie trzeci pas.

– Buspas zostanie poprowadzony po dodatkowych pasach ruchu oraz z wykorzystaniem jezdni bocznej ul. B. Krzywoustego obsługującej obecnie parking przy CH Korona. W ramach zadania zaprojektowano wykorzystanie jednego pasa ruchu jezdni obsługującej jako buspas – dodają urzędnicy.

Odcinek, który zostanie poszerzony ma 312 m długości i zlokalizowany jest pomiędzy mostem na rzece Widawa (ok. 75 m od obiektu w kierunku centrum) a estakadą w ciągu ul. Kowalskiej w rejonie zjazdu na teren CH Korona. Ponadto, wykonawca wybuduje przystanek na wysokości głównego wejścia na teren CH Korona.

W ramach zadania wybudowany zostanie też dodatkowy zjazd z jezdni bocznej obsługującej parking galerii handlowej w ul. B. Krzywoustego. Poszerzony do trzech pasów ruchu zostanie również odcinek o długości 126 m zlokalizowany w rejonie wyjazdu z centrum handlowego. Po przebudowie kierowcy nadal będą mieć możliwość wjazdu z ul. B. Krzywoustego bezpośrednio z buspasa na teren jezdni obsługującej parking przy CH Korona.

Wszystkie prace, a więc poszerzenie jezdni, budowa kanalizacji deszczowej, przeniesienie przystanku A, likwidacja nieczynnej sieci wod.kan., przebudowa chodników oraz sygnalizacji świetlnej na odcinku od mostów na Widawie aż do wyjazdu z centrum handlowego przy skrzyżowaniu z Brucknera potrwają do września br. — informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta — Budowa dodatkowego pasa i przeniesienie na niego komunikacji autobusowej będzie korzystne nie tylko pasażerów, ale i dla ruchu indywidualnego – samochody będą miały do wyłącznej dyspozycji dwa pasy ruchu, gdyż cały ruch autobusowy będzie się odbywał nowym pasem. — dodaje.

Koszt zadania to 1,9 mln. zł. Prace wykona firma Rotomat.

Piotr Krejner
zdjęcia: wroclaw.pl

Prawdziwe buty najpierw w wersji wirtualnej – buty i akcesoria będą projektowane z pomocą drukarki 3D

Poprzedni artykuł

Niecodzienne okoliczności podróży pociągiem – Koleje Dolnośląskie uczciły 780. rocznicę bitwy pod Legnicą

Następny artykuł

Możesz także polubić

2 Komentarze

  1. To bardzo cieszy ale kiedy linia tramwajowa powstanie jako uzupełnienie Lini autobusowej. Tak jak to jest w przypadku innych osiedli. Przykłady lesnica tramwaj i bus, ksiaze male tramwaj i bus, Krzyki tramwaj i bus, Oporów tramwaj i bus itd.. To jakaś popierdułka a nie rozwiązanie dla rozrastających się osiedli!!! Przez takie myślenie zamykamy na przyszłość drogę rozwoju miasta. Głupota do n- tej. Dalej myślenie nie o metropoli a o zamkniętym mieście!!! Kuźwa czy nie ma we Wrocławiu architektów urbanistow!!!
    Ano nie ma od 1945 Roku prawdopodobnie wykształciło się u nas tylko 4-rech!!!

  2. A przecież obiecał, ze nie będzie więcej buspasów. A to żartowniś.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.