Dolnośląskie samorządy otrzymają łącznie 857 671 zł na uruchomienie 82 nowych linii autobusowych. W urzędzie wojewódzkim podpisane zostały umowy z 8 gminami i 6 powiatami. Stronę rządową reprezentował wojewoda Paweł Hreniak.
Najwięcej, bo 25 połączeń uruchomi powiat bolesławiecki – w sumie to 1448 km. 24 połączenia powstaną w powiecie kłodzkim na łącznej długości 718 km. 10 linii na 265 km zacznie funkcjonować w gminie Kąty Wrocławskie. Gmina Środa Śląska uruchomi 4 połączenia na 108 km. Powiat oławski planuje włączyć 3 trasy na 245 km. 3 linie będą także w gminie Kostomłoty na 123 km. Po 2 trasy powstaną w: gminie Wiązów – 26 km, gminie Dobroszyce – 141 km, powiecie lwóweckim – 208 km, powiecie górowskim – 104 km, powiecie polkowickim – 141 km. Po jednej linii włączą: gmina Złotoryja – 24 km oraz gmina Wińsko – 86 km.
Przyjęta w maju br. ustawa regulująca działanie funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej zakłada, że dofinansowywane będzie przywracanie lokalnych połączeń autobusowych.
Wsparcie dotyczy linii komunikacyjnych nie funkcjonujących od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy i na które umowa o świadczenie usług dotyczących publicznego transportu zbiorowego zostanie zawarta po jej wejściu w życie.
Dopłata w wysokości nie wyższej niż 1 zł do 1 wozokilometra będzie obowiązywała do końca 2021 r. W kolejnych latach dopłata będzie ustalana w kwocie nie wyższej niż 0,80 zł do 1 wozokilometra. Początkowo wyższa kwota dopłaty powinna zachęcać organizatorów do jak najszybszego uruchamiania przewozów o charakterze użyteczności publicznej tam, gdzie występują najpilniejsze potrzeby komunikacyjne Jednocześnie organizator (samorząd terytorialny) będzie zobowiązany dopłacić do kwoty deficytu na danej linii komunikacyjnej nie mniej niż 10 proc. ze środków własnych.
Szkoda ze sobótka nic nie dostała bo nadal parę wsi jest odciętych od świata