Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Biznes
  • Edukacja
  • Handel
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Biznes
  • Edukacja
  • Handel
Wrocławskie Fakty
Home Komunikacja

Aż 1/3 samochodów dostanie zakaz wjazdu do centrum? Tak zakłada jeden z wariantów planów miasta

Bartosz Królikowski przez Bartosz Królikowski
27 grudnia 2022
w Komunikacja, Wiadomości, Wrocław
1
WROCŁAW: Utrudnienia na A4 pod Wrocławiem. Co się dzieje?

zdj. ilustracyjne

Plasujący się regularnie w czołówce najbardziej zanieczyszczonych miast świata Wrocław ma zamiar na poważnie wziąć się za oczyszczanie swojego powietrza. Władze miasta zapowiedziały wprowadzenie w 2025 roku wprowadzenie tzw. “Strefy Czystego Transportu”. Według niej starsze samochody miałyby zakaz wjeżdżania do centrum miasta. Analizowane są obecnie różne warianty, ale te “ambitne” zakładają wykluczenie z centrum 1/3 samochodów w mieście!

Mniej więcej w połowie 2022 roku we Wrocławiu przeprowadzone zostało badanie emisji spalin. Obserwowano przeszło 70 tysięcy aut w dziewięciu miejscach w mieście. Zwrócono też uwagę na wiek samochodów. Jak się okazało, stolica Dolnego Śląska ma wysoki procent samochodów liczących ok. 20 lat. Takie auta nie mają zastosowanych nowoczesnych, bardziej ekologicznych rozwiązań przy spalaniu i emitują więcej zanieczyszczeń niż nowe modele. To zaś walnie przyczynia się do wzrostu zanieczyszczenia.

Właśnie z tym walczyć będzie Strefa Czystego Transportu. Jaki będzie jej kształt i zasady? To jest jeszcze przedmiot dyskusji, a zdecydowanie jest o czym rozmawiać. Jeżeli przyjęte zostaną najbardziej radykalne rozwiązania, może to postawić ruch samochodowy we Wrocławiu do góry kołami. Obecnie wszak zarówno co do rozmiaru Strefy, jak i wieku samochodów rozważane są po trzy warianty.

Rozmiar Strefy

  • I wariant – najbardziej ostrożny. Według niego Strefa miałaby obejmować ścisłe centrum, czyli tereny otoczone przez Fosę Miejską oraz Odrę
  • II wariant – pośrednia opcja. Zawiera to co wariant I, ale do tego jeszcze Kleczków, Nadodrze, Ołbin, Plac Grunwaldzki, Przedmieście Oławskie, Przedmieście Świdnickie, Szczepin i Popowice.
  • III wariant – najbardziej „ambitny” lub jak kto woli „radyklany”. Do terenów z dwóch wariantów powyżej doszłyby jeszcze Zacisze, Zalesie, Szczytniki, Biskupin, Sępolno, Dąbie, Bartoszowice, Tarnogaj, Gaj, Huby, Borek, osiedle Powstańców Śląskich i Gajowice. To by oznaczało w gruncie rzeczy, że starsze samochody na południe od Starej Odry mogłyby jeździć tylko po skrajnych dzielnicach jak Wojszyce, Jagodno, Brochów czy Klecina (Bielany też, także Ikea niezagrożona).

Wiek samochodów

  • I wariant – wersja ostrożna, czyli zakaz wjazdu dla samochodów benzynowych starszych niż 30 lat i diesli starszych niż 25 lat. To wedle obecnych wyliczeń jakieś 2% aut we Wrocławiu.
  • II wariant – opcja pośrednia, czyli zakaz obowiązujący 25 lat dla silników benzynowych oraz 20 lat dla diesli.
  • III wariant – najbardziej radykalne rozwiązanie, czyli zakaz dla samochodów benzynowych starszych niż 20 lat i diesli starszych niż 15 lat. Objęłoby to jakieś 33% kierowców w stolicy Dolnego Śląska.

Cokolwiek zostanie zadecydowane, do tego jeszcze kilka kroków. Miasto planuje kilkumiesięczne konsultacje społeczne, w trakcie których mieszkańcy mają wyrazić swoje zdanie na ten temat. Rozpoczną się w kwietniu 2023 roku i potrwają do końca roku. Na tej podstawie w 2024 r. podjęta będzie decyzja co do wariantów, a potem jej wprowadzenie, by do początku 2025 wszystko było gotowe.

 

Tagi: komunikacjasamochodyStrefa Czystego Transportuwrocław
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

WROCŁAW: Na Ołbinie znaleziono 50-kilogramową bombę

Następny wpis

Most Szczytnicki znów przejezdny dla tramwajów. Jak duża była skala prac?

Następny wpis
Most Szczytnicki znów przejezdny dla tramwajów. Jak duża była skala prac?

Most Szczytnicki znów przejezdny dla tramwajów. Jak duża była skala prac?

Komentowane 1

  1. dC says:
    1 miesiąc temu

    Czy ktoś porównał spaliny nowego diesla podczas oczyszczania DPFa i 30-letniego benzyniaka z LPG? Obawiam się, że władze będą musiały zakazać wjazdu również nowym dieslom, jeśli nie będą chciały wyjść na nieuków i szurów 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Takiej nocy mieszkańcy Wrocławia się nie spodziewali. W ciągu kilkunastu minut na niebie rozegrał się horror. Burza z piorunami, grad, a potem obfite opady śniegu. Tym wydarzeniom towarzyszył wiatr wiejący z prędkością ponad 30 kilometrów na godzinę, ale jak informuje IMGW jego prędkość mogła być wyższa. W porywach nawet do 75 kilometrów na godzinę. 

Luty rozpoczął się od wstrząsającej anomalii pogodowej we Wrocławiu! Burza, grad i opady śniegu. Czy to normalne?

1 lutego 2023
Koszmar mieszkańców ul.Poniatowskiego pogłębia się. Przystanek tramwajowy powoduje coraz więcej problemów

Koszmar mieszkańców ul.Poniatowskiego pogłębia się. Przystanek tramwajowy powoduje coraz więcej problemów

30 stycznia 2023
WROCŁAW: Pociąg śmiertelnie potrącił 18-letniego mężczyznę

WROCŁAW: Pociąg śmiertelnie potrącił 18-letniego mężczyznę

31 stycznia 2023
WOŚP: Rekord we Wrocławiu! Wiemy, ile pieniędzy zebrano!

WOŚP: Rekord we Wrocławiu! Wiemy, ile pieniędzy zebrano!

30 stycznia 2023
Koszmar mieszkańców ul.Poniatowskiego pogłębia się. Przystanek tramwajowy powoduje coraz więcej problemów

Koszmar mieszkańców ul.Poniatowskiego pogłębia się. Przystanek tramwajowy powoduje coraz więcej problemów

10
Słynna piekarnia na Nadodrzu kończy działalność po ponad 45 latach

Słynna piekarnia na Nadodrzu kończy działalność po ponad 45 latach

43
Profesor Wiktor Bross

Dwie rocznice, czyli o tym jak prof. Wiktor Bross był wrocławskim pionierem

1
“Żelazem i kamieniem ozdabia spławną rzekę”. Wrocławski most Zwierzyniecki

“Żelazem i kamieniem ozdabia spławną rzekę”. Wrocławski most Zwierzyniecki

1
Koszmar Śląska Wrocław. WKS w absurdalny sposób przegrał wygrany mecz w EuroCup

Kryzys trwa i końca nie widać. Śląsk Wrocław przegrywa z Kingiem Szczecin

4 lutego 2023
Tęsknota za miłością bezwarunkową

Tęsknota za miłością bezwarunkową – „Syrena. Anatomia miłości”

4 lutego 2023
Chemeko-System Gwardia Wrocław wygrała w Sulęcinie i jest liderem tabeli!

Gwardia przegrała w Bydgoszczy

4 lutego 2023
Opowieści o dorastaniu i dojrzewaniu

Opowieści o dorastaniu i dojrzewaniu w cieniu historii – „Blaszany bębenek”

4 lutego 2023

Ostatnie aktualności

Koszmar Śląska Wrocław. WKS w absurdalny sposób przegrał wygrany mecz w EuroCup
Sport

Kryzys trwa i końca nie widać. Śląsk Wrocław przegrywa z Kingiem Szczecin

4 lutego 2023
Tęsknota za miłością bezwarunkową
Kultura

Tęsknota za miłością bezwarunkową – „Syrena. Anatomia miłości”

4 lutego 2023
Chemeko-System Gwardia Wrocław wygrała w Sulęcinie i jest liderem tabeli!
Sport

Gwardia przegrała w Bydgoszczy

4 lutego 2023
Opowieści o dorastaniu i dojrzewaniu
Kultura

Opowieści o dorastaniu i dojrzewaniu w cieniu historii – „Blaszany bębenek”

4 lutego 2023
Pełna zmysłowości i melodyjna
Kultura

Pełna zmysłowości i melodyjna – „Cyganeria”

4 lutego 2023
#TORYwolucja 2023: Ważne inwestycje torowe MPK Wrocław [WIDEO]
Komunikacja

#TORYwolucja 2023: Ważne inwestycje torowe MPK Wrocław [WIDEO]

4 lutego 2023

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Redaktor naczelny: Dariusz Nowakowski
Zastępca redaktora naczelnego: Filip Macuda

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad

Ostatnie aktualności

Koszmar Śląska Wrocław. WKS w absurdalny sposób przegrał wygrany mecz w EuroCup

Kryzys trwa i końca nie widać. Śląsk Wrocław przegrywa z Kingiem Szczecin

4 lutego 2023
Tęsknota za miłością bezwarunkową

Tęsknota za miłością bezwarunkową – „Syrena. Anatomia miłości”

4 lutego 2023
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Biznes
  • Edukacja
  • Handel

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT