Zgodnie z zapowiedziami MPK Wrocław do użytku dla autobusów miejskiego przewoźnika zostaje oddana znaczna część trasy, którą docelowo pojadą też tramwaje. Mowa o odcinku nowej trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór.
Od soboty przez TAT jadą: 106, 107, 109, 132, 149 jedzie przez nowy wiadukt na torami kolejowymi,
Linie 142 i 148 nadal będą kursowały ulicą Otyńską i Fabryczną, po to, żeby zapewnić połączenie z przystankami zlokalizowanymi w tym obszarze.
Linia 148 zapewni teraz dojazd również z Osiedla Żerniki na ulicę Fabryczną, do czasu kiedy linia 142 jeszcze nie będzie przedłużona do Jerzmanowa. Tak więc trasa 148 od 22.07 do 3.09 to układ przejściowy.
Z kolei od centrum – na przystankach Nowodworska i Gubińska autobusy na Nowy Dwór stawać będą na przystankach tymczasowych, natomiast te jadące w kierunku Muchoboru pozostana na TAT. Do centrum – wszystkie stawać będą już na TAT. Ta sytuacja potrwa do 3 września.
Czym jest TAT na Nowy Dwór?
Budowa linii przez Szczepin na Nowy Dwór to największa inwestycja tramwajowa od 1949 r., kiedy to powstała trasa do Leśnicy. Tym razem trasa jest nie tylko dla tramwajów ale też autobusów.
Trasa autobusowa rozpoczyna się na pl. Orląt Lwowskich, a przy Dworcu Świebodzkim trasa odbija w kierunku Dworca Marchijskiego. Przebudowano skrzyżowanie ul. Robotniczej i pl. Orląt Lwowskich. Dalszą część trasy w kierunku Nowego Dworu wiedzie m.in. na tyłach galerii wnętrz Domar i równolegle do ul. Robotniczej.
Dalej trasa biegnie wiaduktem nad ul. Smolecką, wzdłuż ul. Robotniczej, wiaduktem nad linią kolejową, wzdłuż ul. Strzegomskiej, a następnie między jezdniami ul. Strzegomskiej, w tym po istniejącym buspasie i ul. Rogowską dotrze do pętli przy stacji kolejowej Nowy Dwór.
Trwa budowa ostatniego etapu TAT na Nowy Dwór – obejmującego ulicę Rogowską i nową pętlę tramwajowo-autobusową została podpisana w styczniu 2022 r. 2 km ulicy Rogowskiej z nową pętlą – hubem przesiadkowym (T+A+PKP) z P&Rprzy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór.
P&R dla 70 samochodów (w tym trzy miejsca przeznaczone będą dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami). Obok minipark, w którym ma rosnąć blisko 100 drzewtakich jak glediczje trójcierniowe, klony polne, śliwowiśnie, jabłonie rajskie oraz świerki kłujące
Cała budowa trasy na Nowy Dwór będzie kosztowała około 390 mln zł, z czego prawie 182 mln. to środki europejskie.
Otwarcie całej trasy na Nowy Dwór 3 września
Autobusy linii 142 i 148 i jadą dalej dołem. To sytuacja przejściowa która zostanie rozwiązana 3 września wraz z wejściem nowej siatki połączeń. Dziś wciąż budowa TAT trwa i nie dla wszystkich linii możliwy jest zjazd/wjazd na trasę w miejscu gdzie dołącza dana linia. 3 września 2023 roku zostanie oddana do użytku cała trasa tramwajowa na Nowy Dwór i wtedy zostaną wprowadzone kompleksowe zmiany w układzie MPK, w tym zmiana trasy linii 142 i 148.
Autobusy linii 148 pojadą już nowym wiaduktem TAT, a linia 142 zostanie przedłużona do Jerzmanowa i Jarnołtowa przez Osiedle Żerniki zapewniając tym samym nadal połączenie Żernik z ulicą Otyńską i Fabryczną.
Autobusy przy wjeździe na Nowy Dwór i na Nowym Dworze częściowo korzystają z TAT a częściowo dalej zatrzymują się na jezdni na przystankach tymczasowych, ponieważ wciąż trwa budowa TAT na Nowym Dworze i nie wszędzie jest możliwość wjazdu i zjazdu z trasy. To sprawia, że na dwóch przystankach Gubińska i Nowodworska autobusy skręcające w kierunku Nowego Dworu pojadą starą trasą i staną na starych przystankach (109, 124, 126, 134, 142, 148, 149, i 246, 249) staną na TAT, natomiast autobusy jadące w kierunku Muchoboru Wielkiego zatrzymają się na TATcie (106, 107, 119, 132, 319, 206, 241)
Do centrum wszystkie kierunki zatrzymują się na TAT.
W sobotę, niedzielę i w szczytach poniedziałkowych na przystankach będzie Straż Miejska i Nadzór Ruchu MPK by pomagać pasażerom.
Na podstawie: Informacja Prasowa - Urząd Miasta Wrocław
Taaa… i zakorkowali wyjazd z ND w stronę centrum.