Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Wiadomości

Akcja Miasto apeluje o głosowanie przeciwko propozycji Jacka Sutryka ws. biletów kolejowych

KK przez KK
20 maja 2021
w Wiadomości
14
Sutryk dla RP: „Zamiast zajmować się „Nowym Ładem” politycy PiS powinni skupić się na walce z pandemią”.

Podczas dzisiejszej sesji Rady Miejskiej Wrocławia dojdzie do głosowania uchwały, która ma zmienić system biletów dla mieszkańców miasta korzystających z pociągów spółek Polregio i Kolei Dolnośląskich na terenie miasta. Społecznicy ze stowarzyszenia Akcja Miasto wystosowali list otwarty do radnych.

— Wedle propozycji Prezydenta Jacka Sutryka mieszkaniec Leśnicy, jeżdżący na miesięcznym bilecie do Dworca Głównego, zapłaci ponad 2112 zł, zamiast 800 zł rocznie. Tę zmianę, w uzasadnieniu uchwały, urzędnicy nazywają „zachętą dla mieszkańców”. — alarmują społecznicy z Akcji Miasto.

— Nie godzimy się na proponowane rozwiązanie, gdyż jest ono szkodliwe dla wrocławian. Zachęcamy Radnych do głosowania przeciwko propozycji prezydenta. To prezydent ma porozumieć się z kolejowymi przewoźnikami, a nie zmieniać system płacenia za bilety przez wrocławian – płacenia więcej, w dwóch różnych systemach (kolejowym i miejskim). — zachęcają aktywiści.

List dr. Jakuba Nowotarskiego, prezesa Akcji Miasto do Radnych zamieszczamy poniżej:

List do radnych


List trafił do wszystkich Radnych Rady Miejskiej Wrocławia wczoraj wieczorem.

Piotr Krejner
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Ogłoszono przetarg na inwetora zastępczego programu Mieszkanie Plus

Następny wpis

Szpital tymczasowy przy Rakietowej przestanie przyjmować pacjentów

Następny wpis
Szpital tymczasowy przy Rakietowej przestanie przyjmować pacjentów

Szpital tymczasowy przy Rakietowej przestanie przyjmować pacjentów

Komentowane 14

  1. Pingback: Nie będzie nowego, dodatkowego biletu kolejowego za 18 zł - przynajmniej na razie... - Wrocławskie Fakty
  2. wrocławianin says:
    4 lata temu

    Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach

    Odpowiedz
  3. Adolf Warski says:
    4 lata temu

    Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy „kolejek”, zwłaszcza KD, na portalu „infokolej.pl”.
    Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka).
    I wygląda to następująco.
    Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach).
    PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi).
    KD 13:43 do Lubania (Śląskiego – by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC…
    KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej – j. w.
    KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe – raptem paru pacjentów.
    Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron.
    PR 14:04 do Ścinawy – nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty.
    PR 14:04 do Kędzierzyna – znowu null.
    14:17 KD „Chełmiec” do Jeleniej Góry – i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie).
    IC „Piast” 14:19 do Gdyni – o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych.
    PR 14:19 do Międzylesia – puściutki.
    KD 14:24 do Lubina – oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób.
    KD 14:27 do Rawicza .10%.
    PR 14:37 do Kluczborka – pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ???
    KD 14:41 do Zgorzelca – nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie.
    PR 14:44 do Jelcza – nuuuda.

    W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy.
    Dalej.
    KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto – o dziwo na 31WE z Jelcza – prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części.
    I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg – widmo.
    KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej – centralnie pusto.
    PR 16:00 do Opola – po co to jedzie wogóle ???
    PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej – j.w.

    Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko – torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka.
    Wasz
    Dobry Wujek Adolf

    Odpowiedz
  4. Urszula Kaźmierczak says:
    4 lata temu

    Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD w Wrocławiu jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam w Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustej Trzebnicy pisali inni forumowicze.

    To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny?

    Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące!

    Odpowiedz
  5. Darek z Biskupina says:
    4 lata temu

    czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej kolei we Wro czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam – zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro – coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach – coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze – może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..

    Odpowiedz
  6. bystrzak2000 says:
    4 lata temu

    Panie Sutryk – podaj sens …wyliczenia , ekonomię tej kolei miejskiej ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to tak samo idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.

    Odpowiedz
  7. Wroclawianin says:
    4 lata temu

    Kto będzie dokładał do tej kolei ? Zróbcie ścieżki dla pieszych i rowerów na miejscu torów. Sukces będzie większy niż kolej !

    Odpowiedz
  8. mieszkaniec says:
    4 lata temu

    A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami po Wrocławiu nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut. Kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się po wrocławskich ulicach zobaczą jakie to niebezpieczne.

    Odpowiedz
  9. Jan says:
    4 lata temu

    Jako mieszkaniec Wrocławia protestuję przeciwko powrotowi kolei do naszego pięknego miasta. Hałas , spaliny nie są nam potrzebne.

    Odpowiedz
  10. z Jagodna says:
    4 lata temu

    Zgadzam się z poprzednikami. Tak samo kolej na Sobótkę sparaliżuje już totalnie południe wroclawia. Ruch od A4 na buforowej zwężony na jeden pas przez debilny buspas totalnie w tamtym miejscu niepotrzebny, nieudolnie przebudowana grota Roweckiego ( zwężona ze względu na brak pieniędzy na wykup działki pod jednym domem i barakiem BOLT – oficjalnie brak zgody na przebudowę wiaduktu przez PKP) do tego mistrzostwo świata czyli ulica zwycięska ( jeden pas z rondem na wysoką i biurowcami) zakorkowana nawet w niedzielę o 22. Na tych trzech ulicach co 20 min ma być zamykany dodatkowo przejazd. Jakże ważna ta linia Wrocław- Sobótka skoro dla przejazdu pół Wrocławia będzie sparaliżowane.

    Odpowiedz
  11. moose says:
    4 lata temu

    I kto będzie płacił za te pociągi? Oczywiście my, podatnicy. O tym jakie koszty w perspektywie 10 lat wiązałyby się z uruchomieniem sensownie ułożonego rozkładu (np. 12 par) i jego utrzymaniem mógłbym popełnić tu spory wykład, ale zostawiłbym sobie tę przyjemność na spotkanie przy piwku. Generalnie – nie wszystkie linie powinny być odtwarzane, takie mam zdanie. Kolej to cholernie droga zabawka. Tak to niestety zostało prawnie przez lobbystów i nieudaczników załatwione. Lepiej reaktywować linie do Kowar i Karpacza (duży ruch turystyczny).

    Odpowiedz
  12. Artur says:
    4 lata temu

    Składy będą kilkanaście razy dziennie niemal ocierały się o domy mieszkalne, których nabudowano, gdy tory rdzewiały nieużywane. Teraz pociągi po Wrocławiu stanowić będą ogromne niebezpieczeństwo dla zwierzyny, ale i ludności, w tym dzieci, np. chcącym przekraczać ulice do szkoły. Szykuje się niezły horror.

    Odpowiedz
  13. Prezes KODLKPM says:
    4 lata temu

    To kara za hejtowanie linii lwóweckiej przez wrocławskich trolli. Hejtujcie dalej wrocławskie trolle linie kolejowe na Dolnym Śląsku, a wkrótce sami będziecie jeździć wozami konnymi i rowerami. Tak się składa, że Jacek Sutryk to mój kolega ze studiów. Opowiedziałem mu jaka jest sytuacja i sam przyznał, że wrocławianie nie zasługują na pociągi prawie za darmo podczas gdy inni płacą. A to dopiero początek odcinania Wrocławia od kolei. Możecie jeszcze przerwać ten proces i nie pogarszać i tak już kiepskiej swojej sytuacji. Daję wam tydzień czasu na przeprosiny (licząc od daty ukazania się tego postu) w postaci wykupionych artykułów na wszystkich najważniejszych dolnośląskich portalach oraz na „Rynku Kolejowym”. Swoich nazwisk nie musicie podawać – od dawna są wszystkim znane. Więcej ostrzeżeń nie będzie.

    Odpowiedz
  14. KL 23, 11 says:
    4 lata temu

    „Albowiem powiedziano: Kto podniesie rękę na Lwówek, temu ta ręka po trzykroć odciętą będzie. Bo nie może być tak, że zło jest ponad dobrem, a dobro nie ponad złem. I zapanowały chaos i przerażenie wśród motłochu, bo straszna jest kara Pańska.”
    (KL 23, 11)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Wybaczyć żeby odzyskać siebie

Wybaczyć, żeby odzyskać siebie – metoda Tippinga – radykalne wybaczanie w praktyce

30 maja 2025
Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

2 czerwca 2023
Startuje Hubi Cup 2025

Startuje Hubi Cup 2025 – Wrocław gości czołówkę polskich tenisistów do lat 12

30 maja 2025
Dzień rodzicielstwa (Zdjęcie w tle na Facebooka) - Dzień rodzicielstwa tło wydarzenia

Dzień Rodzicielstwa Zastępczego – to nie tylko święto

30 maja 2025
Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

1
Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa
Kultura

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera
Inne

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy
Sport

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław
Biznes

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025
Kolejny weekend z Wrocławskimi
Komunikacja i Rozkład Jazdy

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

5 czerwca 2025
Czas na futbolowe emocje
Sport

Czas na futbolowe emocje – Panthers Wrocław podejmą Prague Lions Stadionie Olimpijskim

5 czerwca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT