Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Wiadomości

XIX-wieczny tunel kolejowy idzie do remontu. Wielomilionowa inwestycja między Wrocławiem a Jelenią Górą

KK przez KK
10 marca 2023
w Wiadomości, Wrocław
0
XIX-wieczny tunel kolejowy idzie do remontu. Wielomilionowa inwestycja między Wrocławiem a Jelenią Górą

zdj. ilustracyjne

W połowie marca ruszy przebudowa tunelu kolejowego na trasie między Wrocławiem a Jelenią Górą. Obiekt z XIX w. zostanie poszerzony, wymienione będą tory i sieć trakcyjna. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 85 mln zł ze środków budżetowych zapewni swobodne mijanie pociągów i możliwość równoczesnego przejazdu po dwóch torach – w efekcie zwiększą się możliwości linii kolejowej, która umożliwi sprawniejsze połączenia w Karkonosze.

Rozpoczęcie inwestycji przewidywane jest w niedzielę, 12 marca br.W początkowej fazie wykonawca zrealizuje prace przygotowawcze – przygotowany będzie m.in. tor wewnątrz tunelu, którym w trakcie zasadniczych robót będą jeździć pociągi pasażerski i towarowe. Zakres prac został uzgodniony z przewoźnikami i ujęty w rozkładzie jazdy. Planowane na ok. 4 tygodnie roboty wymagać będą zmian w ruchu kolejowym – obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Informacje dla podróżnych są dostępne na peronach, a także na Portalu Pasażera.

Nowoczesna technologia pozwoli na maksymalne utrzymanie przejezdnościi ograniczy tymczasowe zmiany do minimum – przy inwestycji wykorzystana zostanie maszyna typu „TEM” w technologii robót „tunel w tunelu”. Maszyna umożliwia skucie materiału skalnego i w efekcie poszerzenie tunelu do wymaganych wymiarów oraz „natryskanie” betonu na ściany. Obudowa urządzenia tworzy przestrzeń do bezpiecznego przejazdu pociągów, bez konieczności zabudowy dodatkowych osłon toru. Po zakończeniu głównej fazy prac niezbędne będzie wstrzymanie ruchu na kilka tygodni dla zabudowy nowych torów.

Zaplanowane przez PLK S.A. roboty zwiększą atrakcyjność połączeń. Prace obejmą gruntowne odnowienie ok. 300 m tunelu: rozebrana zostanie kamienna obudowa obiektu, którą zastąpi mocniejsza i bardziej wytrzymała żelbetowa konstrukcja. Wyremontowane zostaną ściany oporowe wraz z odwodnieniem. Sprawne przejazdy na lata zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej.

Głównym efektem prac – obok odnowienia i wzmocnienia konstrukcji tunelu koło Trzcińska – będzie „powiększenie” skrajni obiektu i zwiększenie możliwości organizacji połączeń kolejowych. Tunel umożliwi równoczesny przejazd pociągów po dwóch torach. Obecnie, ze względu na obowiązujące przepisy, taka organizacja ruchu nie jest możliwa.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na inwestycję blisko 85 mln zł (netto) ze środków budżetowych. Wcześniej PLK przygotowały za 1,3 mln zł dokumentacje projektową. Zakończenie zadania „Rewitalizacja tunelu liniowego w km 118,700 wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, w ramach szerszego projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach” przewidywane jest obecnie w IV kw. 2024 r.

Tunel trzciński to trzystumetrowy obiekt z połowy XIX wieku. Obiekt, wykorzystywany w ruchu pasażerskim i towarowym m.in. do obsługi kopalni odkrywkowych, znajduje się pod wzniesieniem Góry Tunelowej na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów, w pobliżu Trzcińska, na linii Wrocław – Jelenia Góra (linia kolejowa nr 274). Linia prowadząca m.in. przez Wałbrzych zapewnia dobre codzienne i okazjonalne podróże koleją. W ostatnich latach, dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., skrócił się czas przejazdu, a przebudowa i budowa przystanków zwiększyła dostępność do kolei.

Informacja prasowa: Polskie Koleje Państwowe
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

„Siedzę przy stole – widzę neon. Leżę w łóżku – widzę neon.” – dramat mieszkańców Poniatowskiego [WIDEO]

Następny wpis

Remont zabytkowego dawnego szpitala zakończony. Skorzystają studenci Politechniki Wrocławskiej

Następny wpis
Remont zabytkowego dawnego szpitala zakończony. Skorzystają studenci Politechniki Wrocławskiej

Remont zabytkowego dawnego szpitala zakończony. Skorzystają studenci Politechniki Wrocławskiej

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Modernizacja drogi wojewódzkiej nr

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 324 [Góra – Niechlów]

7 maja 2025
Tego jeszcze nie grali. Polsko-ukraińska awantura o zupę we Wrocławiu. [FELIETON]

Tego jeszcze nie grali. Polsko-ukraińska awantura o zupę we Wrocławiu. [FELIETON]

17 maja 2022
Przed nami Rowerowa Majówka

Przed nami Rowerowa Majówka

8 maja 2025
Wrocław w San Francisco

Wrocław w San Francisco – porozumienie o współpracy ze Smart Cities Council

9 maja 2025
Osiedle Orawska Vita

Osiedle Orawska Vita na wrocławskim Ołtaszynie – III etap w przedsprzedaży

1
Nie trzeba wiele

Nie trzeba wiele, by pomóc – majowa akcja krwiodawstwa, a przy okazji dobre zakupy

1
Przed nami Rowerowa Majówka

Przed nami Rowerowa Majówka

1
Qualia 21 Biennale

„Qualia” – 21. Biennale Sztuki Mediów WRO 2025

12 maja 2025
Targi Dobry Design na lato

Targi Dobry Design na lato – najciekawsze polskie marki ponownie we Wrocławiu

12 maja 2025
Wrocławska Wygrana Rodzina

Wrocławska Wygrana Rodzina – nowy program samorządu miejskiego

12 maja 2025
Przejście przez Śluzę Opatowicką

Przejście przez Śluzę Opatowicką to bezpieczne połączenie pieszo-rowerowe

12 maja 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Qualia 21 Biennale
Kultura

„Qualia” – 21. Biennale Sztuki Mediów WRO 2025

12 maja 2025
Targi Dobry Design na lato
Biznes

Targi Dobry Design na lato – najciekawsze polskie marki ponownie we Wrocławiu

12 maja 2025
Wrocławska Wygrana Rodzina
Na sygnale

Wrocławska Wygrana Rodzina – nowy program samorządu miejskiego

12 maja 2025
Przejście przez Śluzę Opatowicką
Wiadomości

Przejście przez Śluzę Opatowicką to bezpieczne połączenie pieszo-rowerowe

12 maja 2025
Wspólne projekty rozwojowe i innowacyjne
Dolny Śląsk

Wspólne projekty rozwojowe i innowacyjne – porozumienie Dolnego Śląska i Dolnej Saksonii

12 maja 2025
Krakowski weekend na Wrocławskich
Komunikacja i Rozkład Jazdy

Krakowski weekend na Wrocławskich Liniach Turystycznych [10 – 11 maja 2025]

9 maja 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Qualia 21 Biennale

„Qualia” – 21. Biennale Sztuki Mediów WRO 2025

12 maja 2025
Targi Dobry Design na lato

Targi Dobry Design na lato – najciekawsze polskie marki ponownie we Wrocławiu

12 maja 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT