Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Komunikacja i Rozkład Jazdy

Koniec remontu na placu Jana Pawła II. Ważne skrzyżowanie znów będzie w pełni przejezdne

KK przez KK
15 lipca 2022
w Komunikacja i Rozkład Jazdy, Wiadomości, Wrocław
0
Koniec remontu na placu Jana Pawła II. Ważne skrzyżowanie znów będzie w pełni przejezdne

mat. pras.

Już od soboty kluczowy węzeł przesiadkowy, na którym przecinają się trasy 22 linii tramwajowych i autobusowych, wróci do pełnej przepustowości. Remont placu Jana Pawła II pochłonął łącznie 8 milionów złotych.

Remont placu Jana Pawła II rozpoczął się pod koniec sierpnia ubiegłego roku. Podzielono go na pięć etapów tak, by zminimalizować potencjalne zmiany w organizacji ruchu. Modernizacja ta była istotnym elementem TORYwolucji, czyli systemowego ulepszania infrastruktury komunikacji tramwajowej. Przypomnijmy, że cały proces już od trzech lat prowadzi wrocławskie MPK.

Konsekwentnie realizujemy razem z MPK Wrocław program TORYwolucji. To dzięki tym inwestycjom tramwaje mogą jeździć po Wrocławiu szybciej i bez licznych wykolejeń. Kiedy zaczynaliśmy TORYwolucję, to mówiło się o częstych wykolejeniach. A my zdiagnozowaliśmy problem, przystąpiliśmy do działań i efekty tego widzimy, chociażby teraz na świeżo wyremontowanym placu Jana Pawła II – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Przez kilkanaście miesięcy prac na placu Jana Pawła II MPK wymieniło skrzyżowanie torowe na środku placu, cztery rozjazdy, dwanaście zwrotnic – w sumie niemal 800 metrów torów. Na inwestycji mają skorzystać też kierowcy aut, bo MPK zadbało o to, by w pobliżu torów wymienić wyboistą nawierzchnię na nową – równą i gładką.

TORYwolucja nie ma wakacji, kończymy kluczową inwestycję na placu Jana Pawła II, a jutro już zaczynamy kolejną – przy moście Zwierzynieckim. Przed nami w tym roku jeszcze blisko 10 inwestycji. Mimo trudnych realiów – zaburzonych łańcuchów dostaw, rosnących cen prądu czy oleju napędowego, działamy zgodnie z planem – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

Przypomnijmy także, że korzystając z zamknięcia placu od strony mostu Sikorskiego, MPK wymieniło torowisko w Podwalu, począwszy od placu Jana Pawła II do ulicy Księcia Witolda, z wyłączeniem samego mostu.

Tymczasem w sobotę przypada też finisz innej TORYwolucyjnej inwestycji – wymiany rozjazdu na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Stawowej. Po trzech tygodniach intensywnych prac 16 linii tramwajowych i autobusowych, kursujących tamtędy, będzie mogło wrócić na swoje stałe trasy.

ZMIANY W KURSOWANIU AUTOBUSÓW I TRAMWAJÓW

W związku z planowanym zakończeniem prac związanych z wymianą rozjazdów tramwajowych na skrzyżowaniu ulicy Piłsudskiego i Stawowej oraz na placu Jana Pawła II, od 16 lipca 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany tras na liniach tramwajowych 2, 5, 11, 15, 20, 31, 32, 70 i 74 oraz na liniach autobusowych K, N, 106, 110, 144, 145, 146, 148, 149 i 250.

Tramwaje linii 2, 5, i 11 powrócą na swoją trasę przez przystanek „Dworzec Główny”, a tramwaje linii 31 i 32 będą ponownie kursowały swoją stałą trasą przejazdu przez ulicę Legnicką, plac Jana Pawła II, plac Legionów, ulicę Piłsudskiego i Stawową.

Tramwaje linii 15 będą kursowały w obu kierunkach od placu Jana Pawła II przez plac Orląt Lwowskich, plac Legionów, ulicę Piłsudskiego i Stawową do ulicy Borowskiej, a „dwudziestka” powróci na swoją stałą trasę przejazdu przez ulicę Świdnicką i Podwale.

Tramwaje linii 70 będą kursowały w obu kierunkach na trasie Osobowice – pl. Staszica – Dw. Nadodrze – Nowowiejska – pl. Grunwaldzki – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Dw. Główny PKP – Piłsudskiego – Powstańców Śląskich – Hallera – FAT, a tramwaje linii 74 zostaną skrócone do przystanku „FAT” i będą kursowały w relacji Osobowice – FAT – Osobowice.

Autobusy linii K, N, 145, 146 powrócą na trasę i ulicę Peronową i będą zatrzymywały się na przystanku „Dworzec Główny”, który zlokalizowany jest przy torowisku tramwajowym w pobliżu skrzyżowania ulicy Peronowej z ulicą Piłsudskiego.

Przystanek autobusowy dla linii 110 w kierunku Iwin i Jagodna zostanie przywrócony z ulicy Stawowej na ulicę Peronową, ale w kierunku przeciwnym autobusy nadal będą zatrzymywały się na przystanku w zatoce autobusowej przy ulicy Peronowej obok bocznego wejścia do holu Dworca Głównego PKP (przystanek dla linii 112 i 113) co wynika z wykorzystanej przepustowości przystanku przy torowisku tramwajowym.

Autobusy linii 106, 148 i 149 powrócą na swoją trasę przez ulicę Podwale i przystanek „Renoma”.

Autobusy linii 144 jadące od strony Polanowic w kierunku pętli przy ulicy Zwycięskiej będą kursowały objazdem od ulicy Nowy Świat przez ulicę świętego Mikołaja, plac Jana Pawła II i dalej przez placu Orląt Lwowskich do placu Legionów.

W kierunku przeciwnym tj. z ulicy Zwycięskiej do Polanowic, trasa autobusu linii 144 pozostanie bez zmian.

Kursy nocne linii 250 będą zatrzymywały się na przystanku „pl. Jana Pawła II”, który zlokalizowany jest przy torowisku tramwajowym pomiędzy ulicą Sikorskiego i Legnicką.

UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Torreador! Erik Expósito – kat Zagłębia Lubin

Następny wpis

#CzasDerbów – podsumowanie wszystkich naszych publikacji na temat Derbów!

Następny wpis
Michał Szczygieł: „Nie da się wymienić połowy składu i już półtora miesiąca później oczekiwać konkretnych rezultatów.” [WYWIAD]

#CzasDerbów - podsumowanie wszystkich naszych publikacji na temat Derbów!

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Modernizacja drogi wojewódzkiej nr

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 324 [Góra – Niechlów]

7 maja 2025
Tego jeszcze nie grali. Polsko-ukraińska awantura o zupę we Wrocławiu. [FELIETON]

Tego jeszcze nie grali. Polsko-ukraińska awantura o zupę we Wrocławiu. [FELIETON]

17 maja 2022
Przed nami Rowerowa Majówka

Przed nami Rowerowa Majówka

8 maja 2025
Four Points by Sheraton

Four Points by Sheraton – nowy rozdział w historii Hotelu Wieniawa

7 maja 2025
Osiedle Orawska Vita

Osiedle Orawska Vita na wrocławskim Ołtaszynie – III etap w przedsprzedaży

1
Nie trzeba wiele

Nie trzeba wiele, by pomóc – majowa akcja krwiodawstwa, a przy okazji dobre zakupy

1
Przed nami Rowerowa Majówka

Przed nami Rowerowa Majówka

1
Qualia 21 Biennale

„Qualia” – 21. Biennale Sztuki Mediów WRO 2025

12 maja 2025
Targi Dobry Design na lato

Targi Dobry Design na lato – najciekawsze polskie marki ponownie we Wrocławiu

12 maja 2025
Wrocławska Wygrana Rodzina

Wrocławska Wygrana Rodzina – nowy program samorządu miejskiego

12 maja 2025
Przejście przez Śluzę Opatowicką

Przejście przez Śluzę Opatowicką to bezpieczne połączenie pieszo-rowerowe

12 maja 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Qualia 21 Biennale
Kultura

„Qualia” – 21. Biennale Sztuki Mediów WRO 2025

12 maja 2025
Targi Dobry Design na lato
Biznes

Targi Dobry Design na lato – najciekawsze polskie marki ponownie we Wrocławiu

12 maja 2025
Wrocławska Wygrana Rodzina
Na sygnale

Wrocławska Wygrana Rodzina – nowy program samorządu miejskiego

12 maja 2025
Przejście przez Śluzę Opatowicką
Wiadomości

Przejście przez Śluzę Opatowicką to bezpieczne połączenie pieszo-rowerowe

12 maja 2025
Wspólne projekty rozwojowe i innowacyjne
Dolny Śląsk

Wspólne projekty rozwojowe i innowacyjne – porozumienie Dolnego Śląska i Dolnej Saksonii

12 maja 2025
Krakowski weekend na Wrocławskich
Komunikacja i Rozkład Jazdy

Krakowski weekend na Wrocławskich Liniach Turystycznych [10 – 11 maja 2025]

9 maja 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Qualia 21 Biennale

„Qualia” – 21. Biennale Sztuki Mediów WRO 2025

12 maja 2025
Targi Dobry Design na lato

Targi Dobry Design na lato – najciekawsze polskie marki ponownie we Wrocławiu

12 maja 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT