Wartość podpisanej dzisiaj umowy wynosi 309 mln zł. Strony uzgodniły 10% wzrost liczby połączeń. To oznacza, że w przyszłym roku tzw. „praca eksploatacyjna” wyniesie ponad 3,5 mln km. W praktyce to oznacza pojawienie się w rozkładzie jazdy dodatkowych połączeń m.in.: do Wołowa, Opola i Poznania.

W ramach Umowy POLREGIO będzie realizować przewozy do połowy grudnia 2030 r., przy czym corocznie będzie następowało rozliczenie z wykonania przewozów za poprzedni rok oraz uzgodnienie szczegółowego rozkładu jazdy na kolejny roczny okres.

Oprócz dodatkowych osiemnastu par pociągów m. in. na liniach do Wołowa, Opola i Poznania, pasażerowie pozytywnie odczują zmiany wynikające z modernizacji tras. Na przykład na zmodernizowanej linii Wrocław – Poznań pociągi POLREGIO, które zatrzymują się na wszystkich przystankach będą jeździły nawet o kilkadziesiąt minut krócej. Natomiast na linii Wrocław – Ścinawa – Głogów – Zielona Góra już od kwietnia przyszłego roku będzie jeździł wyłącznie tabor zmodernizowany wyposażony w klimatyzację i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Przewoźnik zabiegał o ustalenie jak najbardziej regularnych odstępów czasowych, aby w godzinach szczytu obowiązywał cykl półgodzinny, a poza szczytem godzinny.

W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania regionalnym transportem kolejowym. Odpowiadając na potrzeby mieszkańców regionu rozwijamy naszą ofertę przejmując kolejne linie, kupując nowoczesny tabor, ale także zawierając umowy z przewoźnikami. Dzisiejsza umowa z Polregio to efekt naszej współpracy w tym zakresie – mówi marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski.

Przewozy objęte umową będą realizowane na niżej wymienionych liniach komunikacyjnych:

  • Wrocław – Oleśnica – (Ostrów Wielkopolski),
  • Wrocław – Jelcz Laskowice – (Opole),
  • Wrocław – Wołów – Ścinawa – Głogów – (Zielona Góra),
  • Wrocław – Strzelin – Ziębice – Kłodzko – Bystrzyca Kłodzka – Międzylesie,
  • Wrocław – Żmigród – (Rawicz – Leszno – Poznań),
  • Wrocław – Oleśnica – Bierutów – (Namysłów – Kluczbork),
  • Wrocław – Oława – (Brzeg – Opole/Nysa),
  • Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba,
  • (Görlitz) – Zgorzelec – Węgliniec – (Żary – Żagań/Zielona Góra),
  • (Zielona Góra) – Głogów – (Wschowa – Leszno),
  • (Nysa) – Kamieniec Ząbkowicki – Kłodzko.

Chcemy, aby kolej była najbardziej dostępna dla mieszkańców naszego województwa. Cały czas inwestujemy w rozwój sieci połączeń kolejowych w regionie, a podpisanie tej umowy to kontynuacja naszych działań – dodaje członek zarządu województwa dolnośląskiego Tymoteusz Myrda.

W miejscu dotychczasowych pociągów do Łodzi Kaliskiej zostały uruchomione pociągi z Wrocławia do Ostrowa Wielkopolskiego i z powrotem. Jednocześnie zamiast dwóch par pociągów do Międzylesia, POLREGIO uruchomi nowe pociągi do Ścinawy, Głogowa, Ziębic, Strzelina, Poznania, Brzegu i Jelcza-Laskowic.

Dolny Śląsk jest wyjątkowym miejscem, które dysponuje gęstą siatką linii kolejowych. Cieszę się, że pomimo inwestycji we własną spółkę przewozową Urząd Marszałkowski utrzymuje wysoki poziom współpracy z POLREGIO. Dzięki temu możemy rozwijać siatkę połączeń, zarówno w przewozach aglomeracyjnych jak i międzyregionalnych – mówi prezes zarządu POLREGIO Artur Martyniuk.

Hazard nie przynosi szczęścia – wręcz odwrotnie!

Poprzedni artykuł

Znajdują u nas dom, pracę, bliskich – Wrocław przyjmuje repatriantów ze Wschodu

Następny artykuł

Zainteresuje Cię także:

Komentarze

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.